Scopul proiectului Learnex4All este de a oferi tinerilor cu vârste între 14 și 25 de ani instrumentele și
cunoștințele necesare pentru a-și dezvolta abilitățile și a-și explora potențialul în domeniile antreprenoriatului
și roboticii. A fost creat pentru a furniza oportunități de dezvoltare personală și profesională prin intermediul
activităților de învățare online, bazându-se pe trei piloni educaționali: știință, antreprenoriat și creativitate.
Prin intermediul acestui proiect, tinerii sunt îndrumați să învețe despre procesul de înființare a unei afaceri,
inclusiv pașii implicați în alegerea numelui și formei juridice, elaborarea unui plan de afaceri și gestionarea
aspectelor financiare și legale. Ei sunt încurajați să exploreze domeniul antreprenoriatului și să-și dezvolte
abilitățile de planificare și gestionare financiară prin prezentarea de exemple de startup-uri de succes și surse
de finanțare, cum ar fi fondurile europene și finanțarea guvernamentală.
Proiectul oferă, de asemenea, oportunități de învățare și interacțiune în domeniul roboticii. Prin prezentări și
instruiri privind programarea, modelarea și imprimarea 3D, utilizarea platformei Micro:Bit și conceptele
Smart City și IoT, tinerii sunt expuși la tehnologii moderne și sunt încurajați să exploreze potențialul roboticii.
Proiectul a implicat voluntari și formatori specializați în robotică, antreprenoriat, ingineri în programare,
imprimare 3D și experți în antreprenoriat.
Prin intermediul proiectului “Learnex4All”, tinerii cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani au avut ocazia să se
dezvolte în domeniile roboticii, antreprenoriatului, proiectării și printării 3D, obținând rezultate tangibile. Un
număr de 40 de tineri din 8 județe au întocmit planuri de afaceri, au beneficiat de kituri educaționale MicroBit
și au participat la activități de programare, în cadrul cărora au fost familiarizați cu concepte precum Smart
City, Internet of Things (IoT) și mașini autonome. De asemenea, aceștia au fost îndrumați și sprijiniți de către
voluntari și formatori specializați într-un mediu interactiv și colaborativ, care le-a facilitat dezvoltarea
abilităților și cunoștințelor. Impactul proiectului constă în creșterea conștientizării tinerilor cu privire la
oportunitățile oferite de antreprenoriat, robotică, proiectare și printare 3D, permițându-le să-și formeze o
perspectivă mai clară asupra acestor domenii.
Inițiativa proiectului a fost promovată pe diverse rețele de socializare pentru a servi ca un model de bune
practici și de a inspira și pe alții. Colaborarea între sectorul privat (ONG-uri și companii private) și mediul
educațional (Ministerul Tineretului) a avut drept scop pregătirea tinerilor pentru realitățile vieții, prin
intermediul unui parteneriat colaborativ care aduce beneficii tuturor părților implicate.